%100
Süper Kitap
Git
Kargo Fırsatı
150.00 TL ve Üzeri Siparişlere
Ücretsiz Kargo Fırsatı
Karagöz 22. sayı
Karagöz 22. sayı
115.00 TL
Satıcı: Süper Kitap
Kargo Fırsatı
150.00 TL ve Üzeri Siparişlere
Ücretsiz Kargo Fırsatı
Ücretsiz Kargo Fırsatı
Listeme Ekle
Stok (1)
%100
Süper Kitap Şiir Çevrimiçi
Uzun tutacağım bu sefer
Uzun tutacağım sözlerimi
Arada iz bırakarak arada aç bırakarak
Arada sen arada onlar arada dostlar
Arada şiirimiz arada aşımız arada ekmeğimiz
Arada uzun yollar
Arada dar geçitler arada mahzenler arada yurtlar
Uzun uzadıya konuşacağız bu sefer
Arada olup bitenleri arada yitenleri arada geçilenleri
Bir yenilik olacağız arada şiirimiz için
Vatan savunması için çizgi
Of Hay Hak!
Ne anlar câhil-i nâdân olan sırr-ı muammâdan
Bakar zâhir gözüyle sanki mir’ât-i mücelladır
Şiir çevrimiçi. Biz bunu kabul etmiyoruz. Fasit daireyi kırmaya çalışıyoruz. Türkiye’de sanatın, edebiyatın, siyasetin, tarihin, bilimin.… gündeminden çıkmış bir şiir söz konusu artık. Turgut Uyar 1960’lı yıllarda şairlerin şiirlerini birbirlerine birer mektup olarak göndermelerini öneriyordu. Aynı noktada değiliz; daha beteriz: Şiir, bir tür olarak okuma listelerinden çoktan çıktı. Bunun sebebi bizce şairlerdir. Edebiyat dergileridir. Şiirle övünmeyi bırakıp profilden şair pozu kesenlerdir. Biz sağlam şiire inanıyoruz. Mükemmel şiiri övüyoruz. Görsel şiir yayımlıyoruz. Genç yeteneği başköşeye buyur ediyoruz. Biz akıntıya karşı kürek çekiyoruz.
Perde Gazelimiz Serkan Işın’ın görsel şiiriyle açılıyor. Musab Kırca (3 şiir), Bülent Keçeli, Yavuz Altınışık, İdris Ekinci, Vural Kaya, İrfan Dağ, Murat Çelik, Hüseyin Karacalar, Özgür Ballı, Yunus Emre Altuntaş, Emre Öztürk ve Hakan Şarkdemir (3 şiir) bu sayımızın şairleri.
Karagöz’ün 22. Faslı Osman Özbahçe’nin, imge ve bilinç akışını merkeze aldığı yazılarıyla; “Modern Şiirin Farkı”yla devam ediyor. Modern şiirin, şiirden farklı yepyeni bir tür olduğunu ileri süren Özbahçe günümüz şiirine modern şiirin temel özellikleri ve tarihsel serüveni üzerinden yaklaşıyor.
Necip Tosun’un “Kıssalardan Hikâye Anlatıcılarına” başlıklı yazısının konsepti Doğu’nun anlatı geleneğinin temel dinamiklerinden birisi olan kıssa. Kıssayı “anlatan” Tosun’un yazısı aynı zamanda geleneksel anlatı türlerine bir giriş niteliği taşıyor. Hikâyenin ilk hâli diyebileceğimiz kıssa türünün temel özellikleri etrafında gelişen yazısında Tosun, zengin bir dünyanın kapılarını aralıyor.
Ara Fasılda Bülent Keçeli, yaşanan hayat üzerinden günümüz şiirini değerlendiriyor. Güncelin bazı örnekler dışında şiire şiirin istediği tarzda aktarılamadığını ileri sürüyor. Güncel bizatihi bir mesele değildir, oysa şairin bir meselesi olmalıdır diyen Keçeli, yazısında güncel kadar kalıcılığı da tartışıyor.
İdris Ekinci, Harold Bloom’un Etkilenme Endişesi’ni yazdı. Edebiyat ve sanat alanında gelenek, süreklilik düşüncesi, esinlenme, etkilenme tartışmaları etrafında örülen yazısında Ekinci, bir sanatçı veya sanat eseri kendisinden önce oluşmuş, kendisiyle birlikte oluşan eserlerden ne derecede etkilenir konusunu araştırıyor.
Musab Kırca çağdaş dünyada iktidar ve otorite olgusu etrafında dolaşan yazılarına devam ediyor. Bu sayıda, “Karşılıklı Sarmal: Birey ve İktidar İlişkileri” üzerinde duruyor.
Evren Kuçlu, Ara Fasıl Suvare ve Matinede kelimenin bütün anlamıyla mükemmel bir film olan Jeremiah Johnson’ı yazdı. Accid western türünün unutulmaz örneklerinden birisi olan Jeremiah Johnson’ı izlemeden yapamayacağınız kanısındayız.
Temaşa bölümünde birbirinden güzel dört hikâye bulacaksınız. Günümüz genç hikâyecilerinden Şafak Çelik, Doğukan İşler, Müzeyyen Çelik ve Mustafa Çiftçi Karagöz’de hikâyelerini sizlerle buluşturmaya devam ediyor.
Hakan Şarkdemir’in özenli çevirisiyle sunduğumuz Northrop Frye bu sayımızda Tematik Kiplerle sürüyor.
İkinci Ara Fasılda Ensar Çınar, Woody Allen sinemasını yazdı. “Sinemanın Sadık Muhalifi” başlıklı yazısında Çınar, Allen sinemasının aşamalarını, öne çıkan filmlerini, kısa filmografiyi anlattı.
Yusuf Turan Günaydın, bugün için en iyi Safahat çalışması sayılabilecek Necmeddin “Turinay Düzenlemesiyle Safahat” başlıklı yazısında yeni Safahat’ı sizler için anlattı.
İdris Ekinci, Yunus Emre Altuntaş, Şafak Çelik ve Yusuf Turan Günaydın Karagöz Kıraathanesi için seçtikleri kitapları tanıttı.
Hakan Şarkdemir’in sanat eserinin kıymetini ortaya koyan illüstrasyonlarıyla güçlenen Karagöz OcaŞubMar sayısıyla karşınızda.
Bizden bu seferlik de bu kadar.
İndim dere beklerim
Fındık dalı eklerim
Yedi yıldır çalıştım
Vah benim emeklerim
Şikeste beste ma’zûr! Her ne kadar sürç-lisân ettikse affola! İnşallah gelecek sayıda yakanı kancaklarım Hacı Cavcav.
KARAGÖZ
Uzun tutacağım bu sefer
Uzun tutacağım sözlerimi
Arada iz bırakarak arada aç bırakarak
Arada sen arada onlar arada dostlar
Arada şiirimiz arada aşımız arada ekmeğimiz
Arada uzun yollar
Arada dar geçitler arada mahzenler arada yurtlar
Uzun uzadıya konuşacağız bu sefer
Arada olup bitenleri arada yitenleri arada geçilenleri
Bir yenilik olacağız arada şiirimiz için
Vatan savunması için çizgi
Of Hay Hak!
Ne anlar câhil-i nâdân olan sırr-ı muammâdan
Bakar zâhir gözüyle sanki mir’ât-i mücelladır
Şiir çevrimiçi. Biz bunu kabul etmiyoruz. Fasit daireyi kırmaya çalışıyoruz. Türkiye’de sanatın, edebiyatın, siyasetin, tarihin, bilimin.… gündeminden çıkmış bir şiir söz konusu artık. Turgut Uyar 1960’lı yıllarda şairlerin şiirlerini birbirlerine birer mektup olarak göndermelerini öneriyordu. Aynı noktada değiliz; daha beteriz: Şiir, bir tür olarak okuma listelerinden çoktan çıktı. Bunun sebebi bizce şairlerdir. Edebiyat dergileridir. Şiirle övünmeyi bırakıp profilden şair pozu kesenlerdir. Biz sağlam şiire inanıyoruz. Mükemmel şiiri övüyoruz. Görsel şiir yayımlıyoruz. Genç yeteneği başköşeye buyur ediyoruz. Biz akıntıya karşı kürek çekiyoruz.
Perde Gazelimiz Serkan Işın’ın görsel şiiriyle açılıyor. Musab Kırca (3 şiir), Bülent Keçeli, Yavuz Altınışık, İdris Ekinci, Vural Kaya, İrfan Dağ, Murat Çelik, Hüseyin Karacalar, Özgür Ballı, Yunus Emre Altuntaş, Emre Öztürk ve Hakan Şarkdemir (3 şiir) bu sayımızın şairleri.
Karagöz’ün 22. Faslı Osman Özbahçe’nin, imge ve bilinç akışını merkeze aldığı yazılarıyla; “Modern Şiirin Farkı”yla devam ediyor. Modern şiirin, şiirden farklı yepyeni bir tür olduğunu ileri süren Özbahçe günümüz şiirine modern şiirin temel özellikleri ve tarihsel serüveni üzerinden yaklaşıyor.
Necip Tosun’un “Kıssalardan Hikâye Anlatıcılarına” başlıklı yazısının konsepti Doğu’nun anlatı geleneğinin temel dinamiklerinden birisi olan kıssa. Kıssayı “anlatan” Tosun’un yazısı aynı zamanda geleneksel anlatı türlerine bir giriş niteliği taşıyor. Hikâyenin ilk hâli diyebileceğimiz kıssa türünün temel özellikleri etrafında gelişen yazısında Tosun, zengin bir dünyanın kapılarını aralıyor.
Ara Fasılda Bülent Keçeli, yaşanan hayat üzerinden günümüz şiirini değerlendiriyor. Güncelin bazı örnekler dışında şiire şiirin istediği tarzda aktarılamadığını ileri sürüyor. Güncel bizatihi bir mesele değildir, oysa şairin bir meselesi olmalıdır diyen Keçeli, yazısında güncel kadar kalıcılığı da tartışıyor.
İdris Ekinci, Harold Bloom’un Etkilenme Endişesi’ni yazdı. Edebiyat ve sanat alanında gelenek, süreklilik düşüncesi, esinlenme, etkilenme tartışmaları etrafında örülen yazısında Ekinci, bir sanatçı veya sanat eseri kendisinden önce oluşmuş, kendisiyle birlikte oluşan eserlerden ne derecede etkilenir konusunu araştırıyor.
Musab Kırca çağdaş dünyada iktidar ve otorite olgusu etrafında dolaşan yazılarına devam ediyor. Bu sayıda, “Karşılıklı Sarmal: Birey ve İktidar İlişkileri” üzerinde duruyor.
Evren Kuçlu, Ara Fasıl Suvare ve Matinede kelimenin bütün anlamıyla mükemmel bir film olan Jeremiah Johnson’ı yazdı. Accid western türünün unutulmaz örneklerinden birisi olan Jeremiah Johnson’ı izlemeden yapamayacağınız kanısındayız.
Temaşa bölümünde birbirinden güzel dört hikâye bulacaksınız. Günümüz genç hikâyecilerinden Şafak Çelik, Doğukan İşler, Müzeyyen Çelik ve Mustafa Çiftçi Karagöz’de hikâyelerini sizlerle buluşturmaya devam ediyor.
Hakan Şarkdemir’in özenli çevirisiyle sunduğumuz Northrop Frye bu sayımızda Tematik Kiplerle sürüyor.
İkinci Ara Fasılda Ensar Çınar, Woody Allen sinemasını yazdı. “Sinemanın Sadık Muhalifi” başlıklı yazısında Çınar, Allen sinemasının aşamalarını, öne çıkan filmlerini, kısa filmografiyi anlattı.
Yusuf Turan Günaydın, bugün için en iyi Safahat çalışması sayılabilecek Necmeddin “Turinay Düzenlemesiyle Safahat” başlıklı yazısında yeni Safahat’ı sizler için anlattı.
İdris Ekinci, Yunus Emre Altuntaş, Şafak Çelik ve Yusuf Turan Günaydın Karagöz Kıraathanesi için seçtikleri kitapları tanıttı.
Hakan Şarkdemir’in sanat eserinin kıymetini ortaya koyan illüstrasyonlarıyla güçlenen Karagöz OcaŞubMar sayısıyla karşınızda.
Bizden bu seferlik de bu kadar.
İndim dere beklerim
Fındık dalı eklerim
Yedi yıldır çalıştım
Vah benim emeklerim
Şikeste beste ma’zûr! Her ne kadar sürç-lisân ettikse affola! İnşallah gelecek sayıda yakanı kancaklarım Hacı Cavcav.
KARAGÖZ
Tüm Yorumlar